Volleybal PowerBall Spinner Polsstok PowerBall Spinner Kitesurfing PowerBall Spinner Golf PowerBall Spinner

PowerBall weetjes, waar of niet waar?

Er gaan nogal wat ruige verhalen rond op internet over de oorsprong van de PowerBall en het gebruik ervan. Wij hebben de verhalen verzameld, en geven hieronder wat tekst en uitleg. Laat je niet beetnemen of bang maken, maar kies gewoon voor wat je gevoel en je hoofd je vertellen.

Fabel:
De PowerBall is ontwikkeld in opdracht van NASA

De uitvinding van de PowerBall is in tegenstelling tot wat vaak wordt beweerd niet bij ruimtevaartorganisatie NASA vandaan gekomen. In ons artikel over de PowerBall Geschiedenis vind je meer informatie.

Feit:
Langst lopende zelfstandige PowerBall reseller

Wij bestaan als langst lopende PowerBall leverancier in Nederland zonder overgenomen te zijn, zonder inkoopverplichting via bepaalde kanalen, en zonder prijsafspraken met andere PowerBall dealers.

Fabel:
Er is maar 1 officiële PowerBall importeur

Sommige leveranciers claimen de enige of echte PowerBall importeur te zijn, dit is simpelweg niet waar. Evenmin dat garantie dan niet van toepassing is, of dat er andere nadelen zouden kleven aan 'grijze import'. Bij ons krijg je alles wat je mag verwachten van een gerespecteerd webwinkel. Los daarvan helpen de Wet Kopen Op Afstand, en onze aansluiting bij Stichting Webwinkelkeur onze klant natuurlijk ook hierbij.

Fabel:
Pas op voor PowerBalls met een ijzeren kern

Er is een gerucht dat sommige PowerBalls een ijzeren as in tegenstelling tot een stalen as hebben, dit is totale onzin. In definitie is staal gemaakt van ijzer, met toevoeging van koolstof. Dit laatste om het harder en veerkrachtig te maken, en niet buigzaam. Je kunt je voorstellen dat een PowerBall met een puur ijzeren as een niet zo lang leven beschoren zou zijn.

Feit:
Elke PowerBall wordt uitgelijnd

Elke PowerBall wordt uitgelijnd. De mate waarin dit secuur gedaan wordt staat eigenlijk inherent aan de kostprijs van een PowerBall. De tijd die nodig is om dit goed en nauwkeurig te doen moet immers betaald worden.

Fabel:
PowerBalls met laseruitlijning zijn beter

Dat een PowerBall met een laser uitgelijnd wordt, zou dezelfde waarde hebben als zeggen dat de PowerBall tot stand gebracht wordt met behulp van kwantummechanica. Onzin! Elke PowerBall uitlijning vindt plaats met elektronische hulpmiddelen en meet instrumenten. Het is de mate van corrigerende maatregelen die het verschil maken.

Fabel:
Pas op voor imitatie of namaak

Er wordt op internet gewaarschuwd voor namaak of imitatie PowerBalls, en zelfs beweerd dat ze gevaarlijk zouden zijn. Dit is bangmakerij. Wanneer wordt iets namaak of imitatie? Als een prototype van een eerste uitvinding de basis vormt, is dan niet alles daarna namaak of imitatie? Toen het patent recht van de eerste PowerBall verviel, zijn andere fabrikanten met dit patent verder gegaan. Tenzij een fabrikant besluit verrijkt uranium te verwerken in de PowerBall, zien we evenmin in waarom een ander merk of model PowerBall gevaarlijk zou zijn.

Feit:
Kwaliteit verschil bestaat

Wij leveren PowerBalls van verschillende fabrikanten, zoals NanoSecond, RPM Sports en Tunturi. Ja, natuurlijk is er kwaliteitsverschil tussen de verschillende merken PowerBalls. Een kleine indicatie is natuurlijk altijd de verkoopprijs van een PowerBall. Hoe goedkoper de PowerBall is, hoe goedkoper het productieproces heeft kunnen plaatsvinden. Er zijn leveranciers die al voor 9,95 een PowerBall verkopen. Het is overduidelijk dat hier om verouderde modellen gaat, samengesteld met goedkopere onderdelen of zonder de laatste innovaties. Andersom werkt het helaas niet: het is niet zo met een dure PowerBall, dat je kunt afleiden dat het een beter productieproces is geweest, dit is geen goede leidraad!

Fabel:
Er is maar 1 officiële PowerBall

Nonsens! De PowerBall is een soortnaam, zoals fiets of magnetron. Er zijn helaas reeds meerdere rechtszaken en afgewezen patent inbreuk claims geweest waarin dit ontkracht is. Het feit dat er zoveel merken en typen bestaan getuigt ons inziens alleen van het feit dat het een succesvol product is, met een goede toegevoegde waarde voor consumenten.